Megrkezett kicsiny haznkba a Call of Duty legjabb rsze, ami most minden begrt jtst 100%-san tartalmaz. Felfejlesztett Grafikai eninge, leth tjak, Megszmllhatatlan izgalmas percek, fegyverropogs, rm s szomorsg. Ez az igazi hbors feeling amit a Call of Duty 2 szz szzalkosan visszaad a jtkosnak. Most ismerjk meg az Infinity Ward legjabb alkotst
kzelebbrl.

Kzlegny! Megbeszlshez a parancsnoki storba! Ugye a hbors filmekben mindig gy kezddik egy csata, hogy a tbornok megbeszlsre hvja a katonkat. Itt a Call of Duty 2-ben mindig rszletes informcit megtudhatunk, hogy mi fog trtnni, mit kell csinlni, hogy kell csinlni. Teht egyltaln nem lesznk informci hinyban. Miutn elindtjuk a jtkot az Activison s Infinity Ward logjt ltjuk, s utna kezddik egy elg rdekes s j intr ami magba foglalja az egsz jtk lnyegt s megmutatja mire is kpes ez a COD2. Utna igazbl kezddhet a jtk, de elbb kivlasztjuk a nehzsgi fokozatokat: van az Easy ami knny, Regular ami a Normal-nak felel meg, HARDER ez mr egy kicsit jobban megdolgoztat minket s a Veteran amit igazi Hbors embereknek talltak ki (mint pldul nekem – Heno). 3 lvs s meghalsz. Elszr orosz kampnnyal kezdjk a jtkot. Mris az els plyn gyakorlat kzben megtmadnak a nmetek s a tmadsukat kell visszaverni. Ez csak egy zelt, hogy mi is fog minket fogadni a jtk sorn. Utna mr egy elg komoly harcban fogunk rszt venni s egyre s egyre nehezebbek lesznek a kldetsek. Hrom orosz, ngy Brit s ngy Amerikai kampnyban tudjunk megsemmisteni az ellensg erit. Jtkunk sorn megannyi rejtlyt illetve parancsot kell megoldanunk s vgrehajtanunk. Az sszes informcit dihjban a betlt kpernyn megjelen naplbl tudhatunk meg. Van mikor egy teljes hadat kell megsemmistennk vagy kicsiny vrosunkat kell megvdennk s van mikor neknk kell egy ellensges vrost a fldel egyenlv tenni. Persze gy elg egyszernek tnik, de kzben nem is olyan egyszer mivel egyik msik pillanatban az ellensg tlerben s egyb ravasz s okos tletekkel vissza kell ket tartani, mg meg nem jn az ersts. De persze van nagyon sok kzelharc is mikor taln a csapatrsad btorsgn mlik az leted.

TMADS! Miutn a tankok vagy a szemlyszllt jrmvek letettek minket a vros szlre akkor sszegyl a csapat egy utols megbeszlsre s tmads. Szpen belopdzunk a vrosba s rajtats szeren tmad az ellensg, amit neknk vissza kell verni s a megadott pontokra tkell jutnunk, hogy a tbbiek is bejussanak a vrosba. Van mikor csakis egy aut ll rendelkezsnkre s mg nhny csapattrsunk. Ilyenkor megkell rizni a hidegvrnket s Bazookval tmad ellensges embereket kilni, hogy eljussunk arra a pontra ahol mr jn a segtsg. Csapatrsaink nagy sszel megvannak ldva mivel nha eszesebbek mint mi vagyunk. Elremennek felmrik a terepet s ha kell szorosan mgttnk fedeznek minket. De van mikor ez az sz sem elg s az ellensges erk gyzedelmeskednek csapattrsaink felett, ilyenkor kell bevetnnk minden tudsunkat, hogy legalbb addig kibrjuk amg meg nem jn az ersts. s, hogy a jtk minl let hbb legyen a fejlesztcsapat mg olyan mlysgekbe is belement mint mg elttk senki ms. Ha lbon lvd az ellensget, akkor elesik, s mindenki azt hiszi, hogy meghalt. DE mgsem, utols erfesztsei rvn elhzza pisztolyt, s azzal tzel rnk, orvul, htulrl. De van mikor az ellensg halott trsait hasznlja pajzsnak, hogy ne haljanak meg a csapatrsaink lvegeitl. Miutn mr minden fajta ellensges ellenllst levertnk utna az letben maradtak sszegylnek s nnepelnek mivel megtehetik mert egy nagyon nehz csata utn k gyzedelmeskedtek az ellensg felett. Van mikor nincs id az nneplsre mivel pr ra mlva jnnek a kvetkez tmadsok. Ha megnyertk a csatt akkor a jtk egy idzettel kedveskedik neknk s vlaszthatunk. Tovbb jtszunk, vagy ms vizekre eveznk. Ezek az idzetek legtbbszr hres tbornokoktl val, de megesik hogy Albert Einsteintl is hallunk egy - kt szt.

Grafika - nagyon ott van... Mindezt az igen felfejlesztett grafikai eninge-nek ksznhetjk. Infinity Ward-os srcok vettk a fradsgot s egy olyan eninge-t fejlesztettek ki ami egyszeren tkletes ehhez a jtkhoz. Por, Fst, Tz, Robbans, Fldarabok minden egyszeren mindig nagyon jra sikeredett. A Textrk kidolgozsa is nagyon j lett. Fknt a tjak kaptak nagyon j kidolgozst mivel amg szem ellt csak gynyr fkat, tavakat ltni. Mikor El Daba vrosban jrunk akkor is ltni lehet a lerombolt hzakbl fst szll fel vagy az autk elg komoly porfelht hagynak maguk utn. Mikor egy orosz plyn egy hzat kell lerombolnunk az is egy nagy-nagy porfelh kzepette omlik le. Ha mellnk leesik egy bomba akkor a kp megrezdl, elkezdnk homlyosan ltni s az id is lelassul krlttnk. Ilyenkor jl jn ha az egyik trsunk vllra kap s egy biztonsgos helyre visz minket mg helyre nem jvnk. Ilyet pldul Normadiban tapasztalhatunk mikor kilpnk a hajrl s felrobban mgttnk. Odajn a trsunk s igazbl megmenti az letnket. Sajnos mg mindig tallkozunk csnya mgis nha elg vicces bugokkal. Volt mikor Amerikai kampny keretben egy hzat kellet bevennnk s egyszer elkezdenek a falbl lni rm. De van mikor belesik az ember a falba, vagy sz szerint fbe „harap”. Pr shot-ot is ksztettem ezekrl a hibkrl. Fegyverek, egyb hentel eszkzk A Call of Duty 2-ben nagyon sok fegyverrel-el tallkozhatunk. Igazbl nincs sok j fegyver az elz rszhez kpest, de nagyon sok fegyvert egy kicsit tplasztikztak. Pldul az Amerikaiak BAR (Browning Automatic Rifle) fegyvert is tszabtk. s az sszes fegyver let hbb tervezst kapott. A fegyverek hangjai nem nagyon vltoztak. Vannak tzrsgi llsok amik szintn hasonltanak a elz rszben ltottakhoz, de ezeket is feljtottk. A Tankok s harci jrmvek is j klst kaptak s mg bvltek is egy kt tpussal. Ezeket a jrmveket egy Brit kampny keretben lehet majd kiprblni.

Ami nem tetszett A jtk maga nagyon j mgis van benne pr zavar tnyez szmomra. Pldul direkt nem tudom lelni a trsamat csakis vletlenl s azt is csakis messzirl. Ha kzel megyek hozz s fegyverem r szegezem s elkezdek tzelni, pontosabban elkezdenk tzelni mivel a jtk nem engedi. Na j, de mondjuk ki az a hlye aki a sajt csapattrsait akarja lelni. De mgis ez szerintem egy kicsit irrelis, de ht sajnos ez van. Vagy az hogy az FPS jtkokban tapasztalatlanok is vgigtoljk 1 ht alatt. Tudomsom szerint 10 ra alatt ki lehet jtszani ami egy hbors jtknl szerintem nagyon kevs. Vgl az, hogy a hangokkal nem igazn foglalkoztak a fejlesztk. Szinte az sszes maradt ugyangy ahogy volt. Ahhoz kpest, hogy jradolgoztk a grafikai eninge-t alatt fut a jtk, mg mindig sok benne a bug. Nha-nha nagyon zavar ez a jelensg. De sszessgben szerintem most az Infinity Ward emberei szinte tkletes folytatst alkottak. Minden gretket beteljestettk. Nekem nagyon tetszik a jtk s egy darabig szerintem nem is igazn fogok jtszani mssal. Mr majdnem vgigvittem s mg mindig nagyon tetszik. Most jjjn az rtkels.
* Pro: -A felfejlesztett grafikai eninge-nek ksznheten a grafikai nagyon j lett -Sok, rdekes s nagy plyk llnak rendelkezsnkre -Minden gretet teljestettek a fejlesztk -Az AI nagyon j -Az ellensg tallkony s pontosan tudnak lni, fedezik egymst
* Kontra -Mg mindig van venne pr idegest bug -Kevs j plya a multiban -Gyorsan vgigjtszhat
Audi: 16/20 Grafika: 16/20 Jtkmenet: 18/20 Hangulat: 18/20 Szavatossg: 16/20
Vgs rtkels: 85 %
|